Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

Γιατί άνθρωπος-απάνθρωπος?

Θα έλεγα απλώς γιατί έτσι μου ήρθε και το έβαλα!

Αλλα στην πραγματικότητα, έτσι με προσδιορίζω.
Η λογική έχει ως εξής:
Δεν μου αρέσει να με προσδιορίζω με τίποτα που μπορεί να αλλάξει.
Το όνομα είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει, το ίδιο και η δουλειά κάποιου,  η οικονομική κατάσταση, το στύλ, ένα κάρο πράγματα αλλάζουν. Σκατά ακόμα και το φύλο αλλάζει αν το θέλει κάποιος και έχει το ανάλογο χρήμα. Έλεος δηλαδή.
Και δεν γίνεται να είσαι κάτι που αλλάζει. Για τον απλούστατο λόγο οτι άν αυτό το κάτι αλλάξει δεν είσαι πια "αυτό". (κρίμα που χρήζει εξήγησης αλλα τί να κάνω!)

Οπότε τί είμαι?

Βιολογικά τουλάχιστον, είμαι άνθρωπος. Δεν ξέρω αν είμαι κάτι άλλο.
Τι είναι άνθρωπος?
με ένα απλό ψάξιμο στην wikipedia ανακαλύπτουμε διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα,
ανάμεσα τους και αυτό το πινακάκι:

(πως την βάζουμε αυτήν την αηδία σε πίνακα? θα το βρώ που θα πάει...)

Βασίλειο: Ζώα (Animalia)
Συνομοταξία: Χορδωτά (Chordata)
Υποσυνομοταξία: Σπονδυλωτά (Vertebrata)
Υπερομοταξία: Τετράποδα (Tetrapoda)
Ομοταξία: Θηλαστικά (Mammalia)
Τάξη: Πρωτεύοντα (Primates)
Υπεροικογένεια: Ανθρωπoειδή (Hominoidea)
Οικογένεια: Ανθρωπίδαι (Hominidae)
Υποοικογένεια: Ανθρωπίναι (Homininae)
Φύλο: Ανθρωπίνοι (Hominini)
Γένος: Άνθρωπος (Homo)
Είδος: Άνθρωπος ο σοφός (Η. sapiens)

Ο Άνθρωπος λοιπόν αγαπημένα μου ζώα είναι ζωό και ο ίδιος. Οπότε μην προσβάλλεστε αν κάποιος σας πεί ζώα γιατι ζώα είστε και φαίνεστε. ΖΩΑ!
Μάλλον θα πρέπει να το εξηγήσω. Μάλιστα. 

Ο Άνθρωπος ανήκει στα πρωτευοντα που ανήκουν στα θηλαστικά που ανήκουν στα τετράποδα (ναι έχουμε τέσσερα πόδια τα 2 πίσω που τα λέμε πόδια και τα δύο μπροστά που τα λέμε χέρια) που ανήκουν στα σπονδυλωτά που ανήκουν στα ζώα... οπότε τι είμαστε? ελάτε πάμε όλοι μαζί! ΖΩΑ!
 (τα οποία ανήκουν και αυτά στο γενικότερο σύνολο της πανίδας του πλανήτη που σε συνδυασμό με την χλωρίδα (τα φυτά!) δημηουργούν το σύνολο της ζωής σε τουτη τη γης που την πατούμε και που όλοι μέσα θα μπούμε.)

Γιατί το αναλύω τόσο πολύ σε σημείο αηδίας? Φταίει μια αντιπάθεια που έχω για έναν τρόπο σκέψης που λέγεται πίστη. Προσοχή, δεν έχει να κάνει με την θρησκεία, αλλα την εμπεριέχει σε μεγάλο βαθμό. Ας εξηγηθώ λοιπόν και πάλι. Καλώς υπάρχει πίστη, άλλωστε με αυτήν σε συνδυασμό με την περιέργεια που έχουμε σαν είδος έχει οδηγήσει σε μεγάλες ανακαλύψεις. Αυτό είναι καλό και σαφώς πιστευω κι εγώ κάποια πράγματα αλλα αυτό δεν πάει σε καμία περίπτωση να πει οτι είναι πιο σημαντικό απο τα πράγματα που έχουν φιλτραριστεί με έναν τρόπο σκέψης που λέγεται επιστημονική μέθοδος. Αυτή δουλεύει λιγάκι πιο σύνθετα αλλα σε γενικότερες γραμμές είναι το στάδιο ελέγχου που περνάει μια σκέψη ωστε να κατηγοριοποιηθεί σαν
  1. αληθής 
  2. ψευδής η
  3. δεν έχω ιδέα - θα αναστείλω την απόφαση μου μέχρι νεοτέρας
Τέλος πάντων Για αυτόν τον λόγο με λέω άνθρωπο. Το απάνθρωπος γιατι δεν μου αρέσει το είδος μου. Βλέποντας το είδος μας σαν εξωτερικός παρατηρητής, και εννοώντας τις πράξεις μας στον χρόνο που υπάρχουμε έχω απογοητευτεί πάρα πολύ, σε βαθμό να έχω πάψει να πιστευω αν θα πάει καλά σε βάθος χρόνου. (ναι, να πιστευω, ευτυχώς δεν ξέρω ακόμα για σίγουρα αν είμαστε καταδικασμένοι. Αλλα δεν το θεωρώ απίθανο και καθόλου κακό.)
Και ελπίζω οτι όλα θα πάνε καλά.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ κρατήστε το περιεχόμενο του σχόλιου σας σχετικό με το θέμα του άρθρου.